Życie to walka o terytorium, jeśli przestaniesz walczyć o to co ważne, o to czego naprawdę pragniesz, wciśnie się to czego nie chcesz” - to słowa Lesa Browna*, które mocno uświadomiły mi jak ważne jest to co robię i to czego jeszcze nie robię a powinnam.
MAMY
SIŁĘ ABY SIĘ WYBIĆ
Sprzedawanie
to nic innego jak rozwiązywanie czyichś problemów – myśl prosta
i każdemu znana.
Jednak przyjrzyjmy się temu raz jeszcze. Co robisz, kiedy boli cię ząb? W pośpiechu szukasz jakiegoś stomatologa, który rozwiąże twój problem.
Jednak przyjrzyjmy się temu raz jeszcze. Co robisz, kiedy boli cię ząb? W pośpiechu szukasz jakiegoś stomatologa, który rozwiąże twój problem.
Kiedy
na twojej głowie włos nie układa się tak jak powinien biegniesz
do ulubionego salonu, gdzie sprzedażą swojej usługi zajmuje się
fryzjer. Korepetytor również sprzedaje, bo to on rozwiązuje twój
problem, kiedy myślisz o rozwoju swojego biznesu poprzez obsługę
obcokrajowców.
Więc do licha pytam dlaczego wciąż kiedy mowa jest o pośrednictwie wszystkim dookoła (nierzadko również samym zainteresowanym czyli agentom) wydaje się że mają do czynienia nie z profesjonalną sprzedażą swojej usługi (pośrednictwa) a z mało lubianą akwizycją.
Spójrz
na siebie jak na kogoś kto faktycznie potrafi rozwiązać czyjś
problem, a nie jedynie MUSI wykonać kolejny telefon żeby pozyskać
nieruchomość do bazy. Osobiście już od dawna nie kolekcjonuję
mieszkań, wole zająć się sprzedawaniem.
Potrzebni
klienci od zaraz
Może
podobnie jak wielu z nas zastanawiasz się co zrobić, aby być
bardziej skutecznym, efektywnym, mieć więcej klientów i lepsze
wyniki sprzedażowe.
Może
się zdziwisz ale odpowiedź jest banalna.
- MUSISZ uwierzyć w to, że faktycznie twoja usługa ma pomóc klientowi w rozwiązaniu jego problemu. To po pierwsze.
- A po drugie - szukaj takich klientów, których problem POTRAFISZ rozwiązać.
- Jest jeszcze trzeci złoty środek, którym kieruję się od dawna – zaprzestań kierowania swojej oferty do każdego. Mniejsza ale konkretna grupa docelowa jest pewniejsza. Jeśli dobrze znasz się na gruntach, przestań obsługiwać właścicieli małych mieszkań, szukaj swoich klientów wśród sprzedających grunty. Bądź ekspertem w swojej dziedzinie.
Według mnie sprzedawcy, którzy odnoszą największe sukcesy mają wizję i wiedzą dokąd zmierzają. Świat uwielbia ludzi, którzy WIEDZĄ CZEGO CHCĄ. Bądź tym, który zna swój talent i drogę. POWODZENIA!
*Les
Brown – światowy mówca motywacyjny, autor książek i trener
wystąpień publicznych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz